Fettfrysing

 

Fettfjerning med LipoCryo.

LipoCryo er en metode for lokal fettreduksjon. Metoden kan brukes til fettreduksjon i problemområder, som mage, BH-folder, lår og flanker.

Hvem utfører behandlingen?

Konsultasjon og behandling med fettfrysing utføres av lege eller kosmetisk dermatologisk sykepleier.

Mer informasjon om Fettfrysing

Fettfrysing eller kryolipolyse er en unik behandlingsmetode hvor fettceller fjernes ved å kjøle de ned. Fettceller tåler lite kulde og dør om de blir utsatt for lave temperaturer i en lengre periode. Når fettcellene er døde, fjernes de fra kroppen via lymfebanene. Da huden, nerver og bløtvev er mye mindre følsomt for kulde, blir disse ikke skadet.

Før behandlingen starter måler vi omkrets av områdene som skal behandles. Vi tar bilder for å sammenligne resultatet etterpå.
Vevet hvor de lokale fettansamlinger er lokalisert suges i et kjølehåndstykke tilkoblet vakuum. Vevet kjøles gradvis ned. Behandlingstid er normalt 30-45 min for middels store og små områder og 1-1,5 time for store områder.

Behandlingen har best resultat på de som har stabil vekt og som ikke har mer enn 10 kg overvekt. Spesielt egnet er lokale fettansamlinger som ikke eller vanskelig lar seg trene bort.

Mage, BH-folder, flanker, armer og inn-og-utsiden av lår er de vanligste områdene, men alle områder med uønsket fett kan behandles.

Vi behandler ikke gravide og ammende. Personer med kuldeallergi kan ikke behandles. Ved første konsultasjonen spør vi om tidligere sykdommer, medikamenter og allergier som kan være viktige for behandlingen.

LipoCryo er en trygg behandling. Det er ikke uvanlig at det kan oppstå forbigående mindre blåflekker i området som behandles på grunn av vakuummet som brukes. Området kan noen gang føle nummen i noen uker etter behandlingen. Litt ubehag/smerter i området i 1-2 uker etter behandlingen kan forekomme.

Du kan gjenoppta arbeid eller andre daglige gjøremål umiddelbart. Vi anbefaler at du drikker litt mer vann enn vanlig den første måned etter behandling. Å øke blodgjennomstrømning ved å spasere eller trene kan ha positive effekt.