Leppeforming

Fillere kan brukes til å forme leppene slik at de får en penere form og mer volum. Vi bruker filleren Juvederm i leppene. Juvederm er laget av hyaluronsyre, som finnes naturlig i huden.

Hvem utfører behandlingen?

Konsultasjon og behandling med hyaluronsyre filler utføres alltid av lege. Konsultasjon er gratis og uforpliktende. Behandling kan om ønskelig utføres i forbindelse med konsultasjonen.

Mer informasjon om Leppeforming

Vi bruker fillere som er tilsatt en lokal bedøvelse (Lidocaine). I tillegg bedøver vi huden med bedøvelseskrem. Området desinfiseres. Geleen sprøytes inn i leppene med en engangssprøyte. Området masseres.
Vi er meget opptatt av at du får et naturlig resultat.

Leppene er vanligvis nokså følsomt og vi har derfor stort fokus på smertelindring. Vi anbefaler bedøvelseskrem ,som er inkludert i behandlingen.

Varighet av effekten er avhengig av type filler som brukes. Effekten av behandling av leppene med Juvederm® Ultra Smile eller er vanligvis opptil 6 måneder. Juvederm Volbella varer i opptil 1 år ved behandling av lepper.

Vi behandler ikke gravide og ammende. Personer som bruker Marevan eller har aktive infeksjoner i ansiktet kan heller ikke behandles. Ved første konsultasjonen spør vi om tidligere sykdommer, medikamenter og allergier som kan være viktige for behandlingen. Om du er allergisk mot tannlege bedøvelse er det veldig viktig å si fra om dette.

Det er vanlig med litt rødme, hevelse og ømhet etter behandlingen. Dette forsvinner i løpet av et par dager – 2 uker. Blåmerker kan forekomme.

Du kan gjenoppta arbeid dagen etter.
Du bør ikke røre, massere eller gni området første dagen.
Du bør unngå ekstrem kulde eller sol til hevelse/rødme har gått tilbake.
Make-up kan brukes dagen etter behandlingen.