Profhilo

Hyaluronsyre forekommer naturlig i kroppen og hjelper kroppen med å opprettholde fuktighet og kollagenproduksjon. Når huden eldes, reduseres også produksjonen av hyaluronsyre, noe som gjør at huden kan bli mer stram og tørr, mindre elastisk og glansløs.

Profhilo er en injeksjonsbehandling som inneholder en av de høyeste konsentrasjonene av stabilisert hyaluronsyre på markedet. Stoffet har en struktur som gjør at det spres over et stort område i huden. Profhilo gir fuktighet og motvirker slapphet.

Hvem utfører behandlingen?

Konsultasjon og behandling utføres alltid av lege eller sykepleier. Konsultasjon er gratis og uforpliktende. Behandling kan om ønskelig utføres samtidig.

Mer informasjon om Profhilo

Profhilo injiseres i 5 punkter pr. side av ansiktet ved ansiktsbehandling og 10 punkter på hals ved halsbehandling. Profhilo injiseres med en tynn kanyle i det ytterste laget av huden.

Hyaluronsyren som injiseres vil spre seg raskt utover og regenerere seg med hudens vev for å umiddelbart øke fukt i huden. I løpet av de neste fire ukene går den inn i fase to og begynner arbeidet med å øke produksjonen av elastin og kollagen. Dette forvandler effektivt huden og kan gi den et jevnere, glattere og fastere utseende.

Vi anbefaler normalt 2 behandlinger med ca. 1 måned mellomrom. For et optimalt resultat anbefaler vi å ta 1 vedlikeholdsbehandling etter 6 måneder. Full effekt forventes etter 2-3 måneder.

Vi behandler ikke gravide og ammende eller personer med aktive infeksjoner i ansiktet. På første konsultasjon spør vi om tidligere sykdommer, medikamenter og allergier som kan være viktige for behandlingen.

Rett etter behandling vil du se små stikk og «kuler» i huden. Disse forsvinner normalt innen 1-2 dager etter behandlingen. Blåmerker kan forekomme. Disse kan sminkes over. Sjeldent kan man få en infeksjon, pigmentendringer eller allergisk reaksjon.

Vi anbefaler å unngå overdreven soling og makeup på behandlingsdagen.